Статті (Огляд)
Про пропозицію зниження ПДВ до 9% та введення податку на прибуток на рівні 1-2%
Ухваленню законопроекта про компенсації зниження ставки податку на додану вартість (ПДВ) і скасування пільг по ньому податком з обігу повинен передувати всебічний аналіз наслідків його впровадження, підкріплений розрахунками на базі діючих підприємств.
Можливо, навіть, варто було б розглянути питання організації пілотного проекту на базі будь-якої території або галузі. Федерація в цілому підтримує ідею вдосконалення ПДВ, але, провівши експертизу законопроекту, ФРУ не підтримала цей документ у запропонованій редакції, направивши лист із зауваженнями на початку червня в Міндоходов. Введення податку з обороту за ставками 1-2% збільшить наповнюваність держбюджету і скоротить обсяги можливих махінацій, вирівнюючи конкурентне середовище. Проте є у цієї ініціативи і негативні сторони. Головна з них полягає у тому, що у найбільшому виграші від запропонованих змін виявляться виробники та експортери сировини, а також вертикально інтегровані структури. А от для виробників продукції високих рівнів переділу запропонована реформа загрожує додатковими витратами. Питання викликає і підхід до скасування податкових пільг. Необхідно, аби скасування або скорочення переліку пільг з ПДВ базувалася на аналізі їх ефективності. Дуже важливо також, щоб були зроблені детальні прогнозні розрахунки наслідків скасування податкових пільг. Як повідомлялося, Міндоходов пропонує знизити ставку ПДВ з 1 січня 2014 року зі 17% до 9%, відмовитись від більшості пільг з цього податку та ввести податок з обігу за ставками 1% (при експорті) і 2% (в більшості інших випадків). За розрахунками відомства, це дозволить не тільки компенсувати падіння ПДВ, а й отримувати додатково 22 млрд. грн. щорічно. За матеріалами підготовленими для ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА
|
|