Федерація роботодавців України

УБЦЛ

Погода в Києві

Голова Ради ФРК Андрій Антонюк: «Столичні роботодавці вважають, що чиновники, які не готові працювати без корупційної складової, мають добровільно звільнити свої посади»



06 березня 2014 р. в Залі засідань Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій України у м. Києві відбулася Регіональна зустріч (нарада) керівництва ГУ ДСНС України у м. Києві з Федерацією роботодавців м. Києва та керівниками сто



У нараді взяли участь: Начальник Головного управління ДСНС України у м. Києві, генерал-майор служби цивільного захисту А. Куценко, Голова Ради Федерації роботодавців м. Києва А. Антонюк, начальники управлінь та відділів ГУ ДСНС України у м. Києві, Президент Конфедерації будівельників України Л. Парцхаладзе, Директор ТОВ «Київський механічний завод «Магістраль» ім. М.П.Шульгіна» М. Курченко, Директор ДНВП «Картографія» Р. Сосса, Голова Нової солідарної України В. Хабібуллін, в.о. Президента Всеукраїнської асоціації роботодавців В. Биковець, Голова правління-директор ТДВ ПТІ «Укроргводбуд» В. Гарник, Президент-Голова правління ВГО «Український союз пожежної та техногенної безпеки» Б. Платкевич, Перший заступник Голови правління ВАТ «Меридіан» ім С.П.Корольова» В. Коваль, Головний інженер КП «Київський метрополітен» В. Зель, Радник Голови правління ПАТ «Оболонь» О. Ячник, Помічник Генерального директора ПАТ «Фармак» П. Олексійчук, керівники київських підприємств та столичні роботодавці.
 

 

У своєму виступі Начальник Головного управління ДСНС України у м. Києві Андрій Куценко зазначив, що 2013 рік для органів і підрозділів цивільного захисту був нелегким. Загалом, підрозділами Головного управління здійснено більше 9 тисяч виїздів за викликом, з них 4530 на пожежі, на яких загинуло 54 людини, отримали травми та опіки 83 людини. Під час проведення рятувальних робіт нашими працівниками врятовано життя 102 громадянам.


За його словами, профілактичні заходи, які вживались протягом 2013 року, в певній мірі дозволили стабілізувати оперативну обстановку з пожежами та надзвичайними ситуаціями. Так, у2013 році кількість пожеж в м. Києві у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року зменшилась на 8 %, але кількість вогневих випадків на об’єктах, суб'єктів господарювання, збільшилась на 15%. Частка таких пожеж по місту складає 5 % від їх загальної кількості. Як і раніше основними причинами пожеж залишаються необережне поводження з вогнем, порушення правил влаштування та експлуатації електрообладнання.

Виступаючи перед учасниками наради, Голова Ради Федерації роботодавців м. Києва Андрій Антонюк повідомив, що в залежності від виду та напрямку діяльності бізнес останніми роками був змушений віддавати на хабарі чиновникам та представникам контролюючих органів до 50% від своїх оборотів. За даними Федерації роботодавців України, тільки за основними корупційними напрямками з легального обороту у кишені чиновників виводилось понад 160 млрд. грн. щорічно.

Відповідно до інформації Федерації роботодавців України, за 6 місяців 2013 р., Державна служба України з надзвичайних ситуацій очолює ТОП-5 контролюючих органів за кількістю перевірок – 145 628.

Питома вага позапланових перевірок у складі всіх перевірок - 30%.

Кількість посадових осіб суб’єкта господарювання, притягнутих до адміністративної відповідальності – 61 317 (найбільше з усіх центральних органів виконавчої влади, що здійснюють контрольно-наглядові функції).

Частка рішень про зупинення, призупинення, обмеження господарської діяльності у складі таких же рішень, прийнятих центральними органами виконавчої влади, що здійснюють контрольно-наглядові функції – 43%.

Значна кількість позапланових перевірок (за даними минулого року питома вага позапланових перевірок серед усіх перевірок складає 41%) є однією з головних проблем у сфері нагляду (контролю). Часто такі перевірки носять «замовний характер». Адже достатньо звернення будь-якої фізичної особи для проведення раптової перевірки без попередження та дотримання інших процедур, визначених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Варто зауважити, що зазначене використовується юридичними та фізичними особами для тиску на бізнес, усунення конкурентів.

За словами Голови Ради Федерації роботодавців м. Києва Андрія Антонюка, ситуація в місті Києві є задовільною в порівнянні з іншими регіонами України, і в цьому є певна заслуга як керівництва Державної служби з надзвичайних ситуацій України у м. Києві, так і столичного бізнесу. Проте ситуація в столиці України також є непростою.

Основні проблеми, з якими стикаються київські роботодавці:

- методи проведення перевірок об’єктів, де здійснюється господарська діяльність, відповідно до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки;

- введення в експлуатацію приміщень та надання відповідних погоджень органами Державної служби з надзвичайних ситуацій України у м. Києві;

- дотримання Правил пожежної безпеки суб’єктами господарювання у м. Києві;

- дотримання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Одною з основних проблем, які виникають у київських роботодавців, є проведення перевірок з питань пожежної та техногенної безпеки, які серйозно ускладнюють поточну діяльність суб’єктів господарювання у м. Києві.

Ось один з конкретних прикладів: на основі результатів позапланової перевірки з пожежної безпеки київського підприємства, на якому працює 120 осіб, наприкінці 2009 року було винесено постанову про застосування запобіжних заходів квітнем 2010 р. шляхом опломбування вхідних дверей підприємства, діяльність суб’єкта господарювання була зупинена.

Кожного наступного року це підприємство писало гарантійного листа з переліком вже нібито усунутих недоліків, зазначених в даній постанові. Щороку, на основі гарантійного листа і документів, що підтверджували нібито усунення недоліків, пожежники призупиняли дію вказаної постанови на 1 рік. Сума хабара за призупинення дії постанови в середньому по Києву становила в 2010-2012 роках 10 тисяч грн., в 2013 році – 15 тисяч грн.

Цей приклад є яскравим підтвердженням наявності в чинному законодавстві корупціогенних норм, відповідно до яких дотримання цих норм та усунення всіх недоліків з боку підприємства є неможливим, оскільки самі норми є нереальними, а їх виконання потребує витрачання великих коштів. А ці витрати можуть бути марними, адже ці норми час від часу змінюються і самі пожежники під час перевірок підприємств, як правило, натякають, що платити доведеться в будь-якому випадку.

Ми розуміємо, що саме підприємці часто є об'єктом вимагання хабарів з боку чиновників, але коли бізнесмени відмовляться задовольняти неправомірні вимоги представників влади і вступати з ними в корупційний зговір, корупція як соціальне зло в бізнесі і у державі загалом буде переможена.

Це означає, що бізнес має почати перш за все із себе і перестати платити хабарі суддям, митникам, податківцям, пожежникам та іншим контролюючим органам.

За словами А. Антонюка, минулого тижня на засіданні у Федерації роботодавців України ми заявили, що готові забути все те погане, що раніше перешкоджало нормальній діяльності столичного бізнесу. Ми пропонуємо розпочати співпрацю роботодавців, органів державної влади і представників контролюючих органів з чистого листа. Але у нас, як роботодавців, є єдина принципова вимога: чиновники, які не готові або не можуть виконувати свої державні обов’язки без корупційної складової, мають добровільно залишити державну службу, не чекати, поки відбудеться публічна люстрація з розкриттям корупційних схем, імен та прізвищ.

Одним із важливих з першочергових завдань для уваги нового Уряду країни бізнес бачить принципову зміну якості підприємницького середовища.

Наше основне завдання – зробити умови для ведення бізнесу в Україні комфортними і конкурентоспроможними, зняти інфраструктурні та інституційні обмеження для ділової активності, створити ефективну систему стимулів для інвестування в реальний сектор, в інноваційні проекти і в регіональний розвиток.

Всі перераховані вище кроки дозволять зберегти робочі місця, своєчасно виплачувати гідну заробітну плату та забезпечувати соціальний захист працівників і всіх громадян України.

У зв’язку з цим, нагальним є внесення змін до чинного законодавства щодо виключення з переліку підстав для проведення позапланових перевірок звернень юридичних осіб (в т.ч. правоохоронних органів та органів прокуратури) та проведення таких заходів за зверненнями фізичних осіб лише у разі, коли у зверненні доведено, що внаслідок порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства автору (авторам) звернення було завдано матеріальної шкоди або ж порушено гарантоване Конституцією України право на належні, безпечні і здорові умови праці, безпечне для життя і здоров'я довкілля, безпечність продукції, робіт і послуг.

З метою зменшення корупціогенного впливу на діяльність державних службовців пропонуємо:

Розпочати практичне застосування ст. 21 Закону України «Про організації роботодавців, їх об'єднання, права і гарантії їх діяльності», відповідно до якої організації роботодавців, їх об'єднання мають право представляти та захищати інтереси своїх членів під час здійснення відповідними контролюючими органами заходів із державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

За запрошенням роботодавця організації роботодавців, їх об'єднання визначають уповноваженого представника, який бере участь у процесі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Уповноважений представник має право робити заяви та повідомлення щодо дій відповідних контролюючих органів, вчинених ними під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, обов'язкові для розгляду відповідними контролюючими органами.

Про результати розгляду відповідні контролюючі органи повідомляють уповноваженого представника та роботодавця.

Член Правління Київської міської організації роботодавців, Директор ДНВП «Картографія» Ростислав Сосса виступив перед учасниками наради на тему: «Можливості геоінформаційних систем та шляхи їхнього використання в роботі ГУ ДСНС з питань пожежної та техногенної безпеки».

«За результатами наради було прийняте спільне рішення надати кандидатуру уповноваженого представника ФРК, відповідно до ст. 21 Закону України «Про організації роботодавців, їх об'єднання, права і гарантії їх діяльності», який братиме участь в здійсненні відповідними контролюючими органами заходів із державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, у тому числі в проведенні перевірок з питань пожежної та техногенної безпеки» — заявив Голова Ради Федерації роботодавців м. Києва Андрій Антонюк.




Написано: Yuriy Korolyuk від 07.03.2014   |  Оцінка  



Додати коментар

Ваше Ім'я






Будь ласка, розв'яжіть цю маленьку арифметичну задачу

Результат:   28 - 8 =

 

 

 

Друк | Федерація роботодавців Києва © 2010-2017 | Про ФРК