Компания: GfK Ukraine Тема: исследование потребителей банковских услуг Сроки проведения исследования: 2007 год Метод исследования: анкетный опрос (face-to-face) География исследования: Украина Більше 74% громадян України є клієнтами банків, ще 10% користуються послугами здійснення платежів, грошових переказів, а також споживчими кредитами в небанківських установах. Найбільшим попитом з боку клієнтів банків користуються такі послуги, як комунальні платежі та пластикові картки. Одночасно кредити на споживчі товари є найпоширенішою послугою, якою українці планують скористатися в найближчі 12 місяців. Про це свідчать результати першої хвилі нового регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, проведеної компанією GfK Ukraine у першому кварталі 2007 року. Пластикові картки – для знаття готівки, кредити – на придбання споживчих товарів. В першому кварталі 2007 року найбільш поширеними банківськими послугами в Україні були здійснення комунальних платежів – нею користуються 73% від усіх опитаних та пластикова платіжна картка – 33%. Наступними за популярністю є поточний рахунок без картки (11% опитаних), обмін валют (10%) та кредит на придбання побутових товарів (9%). Майже всі власники пластикових карток використовують їх для зняття готівки в банкоматах (92%). Знімають готівку через касу банку ще 29% власників карток. Одночасно на запитання щодо причин невикористання картки для оплати товарів та послуг в магазинах 36% власників пластикових карток, які не використовують їх за цим призначенням, відповіли, що надають перевагу готівці. Ще 24% впевнені, що їх картки не можна використовувати для розрахунків в торгівельно-сервісній мережі. Тобто основними причинами невикористання пластикових карток для розрахунків залишається низька обізнаність користувачів про можливості використання карток. Щодо цілей отримання кредитів, то найбільша частка кредитів (67%) оформлюється для придбання споживчих товарів. Друга за розміром група кредитів є нецільовими (15%). Ще 9% кредитів бралися для придбання/будівництва нерухомості чи землі, і 5% – для придбання автомобілю чи іншого транспортного засобу. Що більше, кредити на придбання побутових товарів є найпоширенішою послугою, якою учасники опитування планують скористатися в найближчі 12 місяців – про це зазначили 12% респондентів. На другому місці за популярністю карткові продукти – пластикова картка (загалом 7%), в тому числі відкрити кредитну картку чи овердрафт по картці планують 5% опитаних. Знання банків: "Ощадбанк", "Райффайзен Банк Аваль" та "Приватбанк" залишаються попереду. В першому кварталі 2007 року за рівнем знання з підказкою "Ощадбанк", якого згадали 88% опитаних, дещо випереджає "Райффайзен Банк Аваль" та "Приватбанк" (їх назвали 86% та 84% респондентів відповідно). Проте "Райффайзен Банк Аваль" та "Приватбанк" є лідерами за рівнем спонтанного знання – обидва банки згадали без підказки по 62% опитаних. "Ощадбанк" без підказки згадали 55% респондентів. За лідерами з помітним відривом йдуть банки "Надра" та "Укрсоцбанк". При цьому банк "Надра" дещо випереджав "Укрсоцбанк" за рівнем знання: банк "Надра" 27% опитаних згадали без підказки, та 62% – з підказкою; "Укрсоцбанк" – 24% та 58% відповідно. "Ощадбанк" також є лідером за кількістю клієнтів: послугами банку користуються 34% респондентів. На другому місці за кількістю клієнтів – "Приватбанк", послугами якого користуються 27% опитаних. "Райффайзен Банк Аваль" займає третю сходинку – його послугами користуються 15% опитаних. За трійкою лідерів йдуть "Промінвестбанк" (5% респондентів), "Надра" (5%) та "Укрсоцбанк" (4%). "Приватбанк" є лідером за часткою клієнтів на ринках пластикових карток, кредитів на споживчі товари, а також депозитних рахунків. "Ощадбанк" традиційно лідирує на ринку платежів, а також поточних рахунків без картки. GfK Ukraine
|
|