www.bdwmv.de

пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ

пїЅпїЅпїЅпїЅ

Статті (Огляд)

Про введення мораторію на примусову реалізацію житла


Пропозиції стосовно законопроекту про внесення змін до ЗУ реєстр. № 7485 від 17.12.2010р.

Збільшення суми заборгованості населення за комунальні послуги не дозволить удосконалювати та розвивати галузь ЖКГ в Україні, і відповідно покращувати якість надаваних послуг, що знаходяться на низькому рівні. 


Заборгованість населення з оплати комунальних послуг за останні два роки збільшилася на 46% і на 1 серпня 2010 року склала 17,7 млрд. грн. На наш погляд, в найближчі роки тенденція щодо збільшення рівня заборгованості збережеться і до 2015 року сума заборгованості становитиме близько 40 млрд. грн. Слід зазначити, що збільшення тарифів на комунальні послуги прискорюватимуть дану тенденцію, так як збільшитися число сімей, які не зможуть платити за комунальними тарифами, що зросли. Тому є підстави стверджувати, що сума заборгованості населення до початку 2015 року буде складати близько 50 - 60 млрд. грн. На наш погляд, така сума заборгованості є критичною для функціонування галузі ЖКГ в Україні. 


Отже, введення мораторію на конфіскацію житла до 2015 року посилює ризики неефективного і збиткового функціонування житлово-комунального господарства України. 

Враховуючи вищевикладені тенденції, при введенні мораторію потрібно підходити більш ліберально і диференційовано. Тому пропонуємо наступне:

1) Ввести мораторій до 2013 року, доки рівень заборгованості населення не досягнув критичного рівня для галузі ЖКГ.

2) Зробити можливим виселення з обов'язковим наданням іншого (соціального) житла, але більш дешевого. Різниця у вартості житла повинна йти в погашення боргу даної людини за комунальні послуги. 

Даний механізм потрібно закріпити на законодавчому рівні. У законі повинна бути чітко прописана процедура виселення і надання нового житла. Це також передбачає створення спеціальної служби, яка б відслідковувала порушників і законно проводила необхідні дії: починаючи з попередження, штрафів та переселення (як крайній захід).

3) У законі ввести граничний термін несплати, після якого можливий розгляд питання про примусове виселення. Даний термін пропонуємо зробити 6-ть місяців. До шести місяців з несплатою боротися за допомогою нарахування пені (пеня введена з 1 січня 2011 року).

4) У законі пропонуємо сегментувати не платників за житлово-комунальні послуги на основні групи і для кожної групи розробити заходи: 
1-а група - неплатники за причини нестачі грошових коштів; 
2-а група - неплатники через небажання платити (при існуючих засобах); 
3-тя група - неплатники (тимчасові) за станом здоров'я, тимчасового безробіття і т.п.; 

При цьому новий законодавчі акти мають враховувати такий існуючий законодавчий нюанс. Відповідно до Конституції України кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону. Ніхто не може бути примусово позбавлений житла інакше як на підставі закону за рішенням суду.

 

Написано: Юлия Бенцлер від 26.01.2011


  

 

 

 

Друк | Федерація роботодавців Києва © 2010-2024 | Про ФРК